Ο Αϊ-Βασίλης έρχεται…





Είναι πάντα φορτωμένος με δώρα και  πάντα συνεπής στο ραντεβού του.
Πόση ανάγκη έχουν τα παιδιά από το μύθο του Αϊ-Βασίλη και γιατί δεν πρέπει να τους τον γκρεμίσουμε ποτέ;

Κάθε χρόνο τις άγιες μέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς εκατομμύρια παιδιά όλων των φυλών και των εθνοτήτων σε κάθε γωνιά της Γης περιμένουν ανυπόμονα τον ερχομό του Αϊ-Βασίλη, του αγαπημένου ασπρομάλλη γέροντα που με το σακί του γεμάτο δώρα θα ταξιδέψει σε μια νύχτα τον κόσμο ολόκληρο, για να αφήσει κάτω από κάθε χριστουγεννιάτικο δέντρο τα δώρα που του ζήτησαν με τα γράμματα ή τις ευχές τους.


Πάντα χαμογελαστός και καλοκάγαθος, πάνω στο ιπτάμενο έλκηθρο που το σέρνουν οχτώ ζωηρά ελάφια ή τάρανδοι, αποτελεί σήμερα σε παγκόσμια κλίμακα τον πλέον αγαπημένο ήρωα των παιδιών. Είναι ο Father Christmas των Άγγλων, ο Santa Claus των Αμερικανών, ο Pere Noel των Γάλλων, ο Sinterklaas των Ολλανδών, ο Weinachsmamm των Γερμανών, ο Babbo Natale των Ιταλών, o Julemand των Σκανδιναβών, o Joulupukki των Φιλανδών, είναι με άλλα λόγια ο Άγιος Βασίλης των Ελλήνων. Ζει εδώ και εκατοντάδες χρόνια στον Βόρειο Πόλο. Έχει σκάψει το τεράστιο εργαστήρι του μέσα στο βουνό Korvatunturi, που μοιάζει από μακριά με τεράστιο αυτί, για να ακούει έτσι τις επιθυμίες των παιδιών, που φέρνει ο άνεμος από κάθε γωνιά της γης. Αναλαμβάνει να κάνει τα όνειρα των παιδιών πραγματικότητα, αγγίζοντας τις ψυχές τους με τον δικό του μαγικό τρόπο. Τελικά, τι πραγματικά σημαίνει ο Άγιος Βασίλης και πώς τα καταφέρνει ακόμα και σήμερα να συναρπάζει τόσο πολύ τα παιδιά;


Κατ’ αρχήν, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι φίλος και σύμμαχος των παιδιών. Κάθε επιθυμία τους που δεν έγινε πραγματικότητα μέσα στη χρονιά που πέρασε υπάρχει πάντα η ελπίδα να πραγματοποιηθεί από τον Άγιο Βασίλη, έστω και την τελευταία στιγμή. Συνήθως το παιδί σκέφτεται: «Δεν μου το αγόρασε ο μπαμπάς και η μαμά; Θα γράψω στον Άγιο Βασίλη, κι αυτός δεν υπάρχει περίπτωση να μη μου το φέρει». Με αυτή τη λογική ο Άγιος Βασίλης γίνεται ένα πρόσωπο που τα αγαπάει, δεν τους χαλάει ποτέ χατίρι, τους δίνει προστασία, ασφάλεια και στήριξη. Εάν σκεφτούμε ότι τα μικρά παιδιά έλκονται ιδιαίτερα απ’ οτιδήποτε περιέχει μυστήριο, τότε στα «προσόντα» του Άγιου Βασίλη έρχεται να προστεθεί και το συναρπαστικό μυστήριο της ύπαρξής του:

«Πού μένει;»,
 «γιατί δεν έρχεται και στη γιορτή μου;»,
 «πώς χωράει από το τζάκι αφού είναι τόσο χοντρός;»,
 «εμείς που δεν έχουμε τζάκι, πώς θα μπει στο σπίτι;»,
«πώς γίνεται να χωρούν όλα αυτά τα δώρα στο σακί του;»,
 «πώς προλαβαίνει να μοιράσει όλα τα δώρα σε μια νύχτα;».

Τέτοια ερωτήματα παίρνουν περίεργες διαστάσεις στο παιδικό μυαλό και δημιουργούν το έναυσμα για πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις μεταξύ των παιδιών και των γονιών, κάτι που λειτουργεί θετικά στη δημιουργία του μύθου του Αϊ-Βασίλη. Ένα άλλο στοιχείο που κάνει τον συγκεκριμένο άγιο συναρπαστικό είναι η έκπληξη σε συνδυασμό με την προσμονή. Πολύ πριν τη μεγάλη βραδιά, το παιδί αναρωτιέται:

 «Άραγε, έλαβε ο Αϊ-Βασίλης το γράμμα μου;»,
«θα μου φέρει δώρο φέτος;»,
 «θα μπορέσει να μου φέρει αυτό που του ζήτησα;»

 Όλα αυτά τα ερωτήματα που θα «απαντηθούν» τη βραδιά της Παραμονής κρατάνε το παιδί σε μια ευχάριστη και διασκεδαστική εγρήγορση. Και κάτι τελευταίο αλλά ιδιαίτερα σημαντικό είναι η επιβράβευση! Όλοι ξέρουμε ότι κατά τη διάρκεια ολόκληρου σχεδόν του χρόνου και με την προτροπή της μαμάς και του μπαμπά, το παιδί κάνει ό,τι μπορεί για να γίνει καλύτερο ώστε τελικά ο αγαπημένος του άγιος να του φέρει το παιχνίδι που τόσο επιθυμεί. Η γνωστή φράση «αν είσαι καλό παιδί, ο Άγιος Βασίλης θα σου φέρει αυτό που ζήτησες» μπορεί να μας φαίνεται συνηθισμένη, αλλά για εκείνο είναι το κίνητρο για μια συνεχή προσπάθεια βελτίωσης, που έχει ως στόχο να καταφέρει τελικά να έχει την επιβράβευση.

Να του «γκρεμίσω» το όνειρο και πότε;

Από πολύ νωρίς στο παιδικό μυαλό γεννιούνται ερωτήσεις και απορίες σχετικά με αυτό το καλοσυνάτο πρόσωπο. Έτσι, αργά ή γρήγορα το πιτσιρίκι σας πολύ πιθανό κάποια στιγμή να ζητήσει πληροφορίες και εξηγήσεις που ίσως σας φέρουν σε δύσκολη θέση. «Πού μένει;» ή «πώς θυμάται όλα τα παιδιά;», «ένα κορίτσι στο σχολείο είπε ότι ο Αϊ-Βασίλης δεν υπάρχει!». Παράλληλα, την ίδια στιγμή που η δασκάλα επιμένει να τραγουδά «Άγιος Βασίλης έρχεται από την Καισαρεία», η τηλεόραση τον δείχνει να ξεκινά από τη Φιλανδία και η γιαγιά βεβαιώνει ότι θα έρθει από την καμινάδα! Αν μάλιστα στο σπίτι δεν υπάρχει τζάκι, ενισχύεται η γενικότερη σύγχυση γύρω από την ύπαρξη και τις δραστηριότητες του αγαπημένου γέροντα. Σκέτη Βαβυλωνία, αλλά μην ξεχνάτε ότι για τα παιδιά πάνω απ’ όλα είναι ένα πρόσωπο που εκπροσωπεί το ρομαντισμό και την πίστη, ένα πρόσωπο που μοιράζει δώρα και ελπίδα. Από την ηλικία των επτά ετών και πάνω πολλά παιδιά αρχίζουν να αντιλαμβάνονται πως μάλλον ο κύριος πίσω από τη γενειάδα είναι ο μπαμπάς ή ο παππούς. Όμως δεν υπάρχει κανένας λόγος να τους χαλάσουμε τη φαντασίωση. Είναι ιδιαίτερα σημαντική η στάση και η συμπεριφορά μας όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε τη σκέψη και τη φαντασία τους. Τα παιδιά έχουν την ανάγκη έως κάποια συγκεκριμένη αναπτυξιακή φάση και ηλικία –που διαφέρει για κάθε ένα– να πιστεύουν σε σύμβολα, μύθους ή τελετουργίες. Όλα αυτά τα στοιχεία εμπεριέχουν νοήματα, αρχές, συναισθηματικά και ψυχικά ερεθίσματα τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη. Στο βαθμό λοιπόν που ο Άγιος Βασίλης συμβολίζει την ελπίδα, την προσμονή, τη γενναιοδωρία, την ειρήνη, την αγάπη και τη ζεστασιά, την ισότητα απέναντι στο δικαίωμα να είμαστε ευτυχισμένοι, τότε ναι είναι καλό, για όσο το έχουν ανάγκη και τους είναι χρήσιμο, να πιστεύουν στην ύπαρξή του. Τι συμβαίνει όμως όταν ένας καλοθελητής αποκαλύπτει την αλήθεια; Ή όταν η λογική του διακρίνει «κενά» που είναι αδύνατον να καλυφθούν; Μεγαλώνοντας, τα παιδιά αρχίζουν να έχουν κάποιες υποψίες όταν για παράδειγμα ο Αϊ Βασίλης που έρχεται στο σπίτι μοιάζει περιέργως με τον μπαμπά ή το θείο ή ακόμα κι όταν μεγαλύτερα παιδιά τα κοροϊδεύουν επειδή ακόμα πιστεύουν ότι υπάρχει. Αυτή η περίοδος της αμφιβολίας είναι συγκινητική και συνήθως συμπίπτει με την εποχή που πηγαίνουν για πρώτη φορά στο σχολείο. Και η ανακάλυψη ότι ο Αϊ-Βασίλης δεν υπάρχει τα γεμίζει με απορία και θλίψη. Η διαφοροποίηση της πραγματικότητας από το μύθο αναγγέλλει συχνά το τέλος μιας μαγικής περιόδου στην παιδική ηλικία, αυτή όπου μέσα από το όνειρο και την επιθυμία το αδύνατο μπορεί να γίνει δυνατό. Στο δειλό ερώτημα του παιδιού «αλήθεια, δεν υπάρχει ο Αϊ-Βασίλης;» είμαστε υποχρεωμένοι να δώσουμε μια απάντηση και αυτή βέβαια δεν μπορεί να είναι ένα ξερό «όχι, δεν υπάρχει», διότι έτσι γκρεμίζουμε με σκληρό τρόπο τον φανταστικό του κόσμο, που εμείς οι ίδιοι είχαμε φτιάξει. Γενικά, δεν υπάρχει ένα γενικό «πρέπει» ή μια μυστική συνταγή επιτυχίας. Ανάλογα με την περίπτωση, ο γονιός θα χρειαστεί να καταφύγει σε διαφορετικές στρατηγικές χειρισμού της συγκεκριμένης ερώτησης. Πρέπει να είστε ψύχραιμοι και με τις απαντήσεις σας να μην πληγώσετε την ευαισθησία του και να μην προσβάλετε τη νοημοσύνη του. Επιπλέον, πρέπει να θυμάστε ότι λέγοντας την απόλυτη αλήθεια σ’ ένα παιδί προσχολικής ηλικίας, κινδυνεύετε να γίνετε κυνικοί και «κακοί» στα μάτια του. Διότι ναι μεν δεν του λέτε ψέματα, αλλά από την άλλη πλευρά ακρωτηριάζετε τη φαντασία και την ελπίδα του, και αυτό είναι πολύ σκληρό. Τα παιδιά θέλουν «τροφή» για τη φαντασία τους και επιπλέον είναι ικανά με τον δικό τους τρόπο να σας δείξουν πότε πραγματικά δεν «χρειάζεται» να πιστεύουν στον παχουλό Άγιο με τον τρόπο που πίστευαν έως τώρα.


Τελικά, ο Αϊ-Βασίλης υπάρχει;
Υπάρχει, όπως σίγουρα υπάρχουν η αγάπη, η γενναιοδωρία, η ευλάβεια, η γνώση, η ελπίδα, η προσμονή, η γαλήνη, η χαρά και η ζωή. Αλίμονο! Πόσο ζοφερός θα ήταν ο κόσμος μας αν δεν υπήρχε ο Αϊ-Βασίλης. Δεν θα υπήρχε η αγνή πίστη των παιδιών, η φαντασία που κάνει υποφερτή την ύπαρξή μας. Το φως με το οποίο η παιδικότητα γεμίζει τον κόσμο θα έσβηνε. Κανένας δεν βλέπει τον Αϊ-Βασίλη, αλλά αυτό δεν είναι απόδειξη ότι δεν υπάρχει. Τα πιο σπουδαία πράγματα στον κόσμο είναι εκείνα τα οποία ούτε οι μεγάλοι ούτε τα παιδιά μπορούν να δουν. Ο Αϊ-Βασίλης είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητα και μια ευκαιρία να αφήσουμε τη φαντασία των παιδιών να δουλέψει προς όφελός τους: Να ονειρευτούν ένα καλύτερο μέλλον, με αγάπη, ειρήνη και πολλά παιχνίδια! Ειδικά ο μύθος του Άγιου Βασίλη είναι απαραίτητος για έναν ακόμη λόγο: Λειτουργεί σαν μια καλή αρχή στο να μάθουν τα παιδιά να σκέφτονται θετικά, να ονειρεύονται, να προσδοκούν πράγματα, να προσπαθούν γι’ αυτά. Όπως και να έχει, είτε επιλέξετε να… εμφανίσετε τον Αϊ-Βασίλη και φέτος είτε όχι, μην ξεχνάτε το μήνυμα των Χριστουγέννων, που δεν έχει να κάνει απαραίτητα με τα δώρα και τα πλουσιοπάροχα γεύματα. Μπορείτε να «φιλοξενήσετε» το πνεύμα των Χριστουγέννων στο σπίτι σας μαζεύοντας τρόφιμα και ρούχα που δεν χρειάζεστε πια για ένα ίδρυμα που βρίσκεται στην περιοχή σας, μπορείτε να διαβάσετε στα παιδιά σας την ιστορία του μικρού Χριστού ή, αν δεν πιστεύετε σε κάποια συγκεκριμένη θρησκεία, να δώσετε απλά λίγο περισσότερο χρόνο στις διαπροσωπικές σας σχέσεις και ειδικά στους ανθρώπους που αγαπάτε.


 Τα Χριστούγεννα είναι μια ευλογημένη γιορτή και δίνουν το μήνυμα της ευτυχίας, της ειρήνης και της αγάπης!
Η αναμονή του ερχομού του Αϊ-Βασίλη βοηθά το παιδί σας να μπει στο πνεύμα των γιορτών και να ζήσει όλη τη μαγεία των Χριστουγέννων.
Βοηθήστε το παιδί σας να καταλάβει ότι αυτό που έχει σημασία είναι να τον αγαπάει ο Αϊ-Βασίλης και να τον θυμηθεί και όχι η αξία του δώρου.


Αν από συζήτηση που θα κάνετε μαζί του πριν από τις γιορτές καταλάβετε ότι ζητάει κάτι που οι οικονομικές σας δυνατότητες δεν επιτρέπουν, εξηγήστε του ότι ο Αϊ-Βασίλης μπορεί να κουραστεί από το βάρος του παιχνιδιού που ζήτησε ή ότι δεν έχει τόσα χρήματα ώστε να αγοράσει και για τα υπόλοιπα παιδάκια και ότι είναι κρίμα μερικά παιδιά να μην πάρουν δώρο. Προσανατολίστε τη σκέψη του σε κάτι που θα μπορέσετε να προσφέρετε πιο άνετα.


Αν το παιδί σας ζητήσει να γράψει ένα γράμμα στον Άγιο Βασίλη μην το αποτρέψετε. Πάρτε καθαρό χαρτί κι ένα φάκελο, πείτε του να γράψει αυτό που θέλει, ενδεχομένως να στείλει και μια ζωγραφιά στον αγαπημένο του Άγιο. Βοηθήστε το να γράψει τη διεύθυνση στο φάκελο και πηγαίνετε μαζί να το ταχυδρομήσετε. Με όλη αυτή την ιεροτελεστία, τα δώρα θα αποκτήσουν μεγαλύτερη αξία.
Πείτε στο παιδί να ζητάει από τον Άγιο Βασίλη δώρα όχι μόνο για τον εαυτό του αλλά και για το αδερφάκι του ή το φίλο του. Έτσι, θα μάθει το νόημα της αγάπης και της φροντίδας για όλους.


Αν ο μπαμπάς θέλει να ντυθεί Άγιος Βασίλης και να φέρει δώρα, τότε φροντίστε να το κάνει σωστά. Να βάλει τα κατάλληλα ρούχα, να στερεώσει καλά τον σκούφο και τα γένια, να αλλοιώσει τη φωνή του και γενικά να παίξει το ρόλο του όσο γίνεται πιο πειστικά. Εσείς σβήστε τα φώτα και αφήστε μόνο ένα κεράκι αναμμένο. Οργανώστε σωστά την είσοδο του «μπαμπά Αϊ-Βασίλη» στο σπίτι, γιατί είναι άκρως απογοητευτικό για ένα παιδί να ανακαλύψει τη φάρσα.
Eίναι ευκαιρία να ωθήσετε το παιδί στην έννοια της προσφοράς.. Προτείνετε του για παράδειγμα να μαζέψει τα παιχνίδια που δεν χρησιμοποιεί ή κάποια ρούχα του που δεν του πάνε και πηγαίνετε μαζί του να τα προσφέρετε σε κάποια παιδάκια που έχουν ανάγκη εξηγώντας του τους λόγους που το κάνετε.



Από  το  Ιστολόγιο    "ΕΜΕΙΣ  ΟΙ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ"

Παιχνίδι αναγνώρισης ζώων του δάσους


Τις   προάλλες   , αγαπητοί  συνbloggers , στην τάξη μου  , έφτιαξα   ένα παιχνίδι   , για να γνωρίσουν  τα  παιδιά  τα ζώα  του δάσους  , αφού ήδη έχουν   μάθει  τα κατοικίδια  ζώα , πάλι μέσω ενός αυτοσχέδιου  παιχνιδιού..

Έτσι  , έχοντας  εκτυπώσει  από  τον υπολογιστή  έγχρωμες  εικόνες   με  τα   ζώα  , εκτύπωσα  και   μια σελίδα  με τα  ίδια  ζώα   ασπρόμαυρα αυτή τη φορά..

Στην παρεούλα , κάποια  στιγμή  παίξαμε  αυτό  το παιχνίδι .
Αρχικά   τους παρουσίασα  όλα τα ζώα  στην έχρωμη αλλά και  στην ασπρόμαυρη  έκδοση 
και  στην συνέχεια  ζήτησα από κάθε παιδί  να  μου βρει   ένα ζώο αλλά και   το  ζευγαράκι του  .

Με  το παιχνίδι αυτό , εκτός  από  την αναγνώριση  των ζώων (του  δάσους )   αλλά  και  κάποιων χαρακτηριστικών τους  (πχ. σε  ποιο ζώο  του δάσους  αρέσει πολύ  το μέλι ή τα φουντούκια κ'α)   , κάνουν  κατηγοριοποιήσεις , απαντώντας  σε ερωτήσεις   τύπου  :  Η αρκούδα  είναι   κατοικίδιο  ή ζώο  του δάσους ;  επίσης    αναπτύσσουν  και  την παρατηρητικότητα  τους,  μέσα από την προσπάθεια  τους να εντοπίσουν   τις δυο κοινές εικόνες . 

Το   ίδιο  παιχνίδι  μπορεί  να  γίνει  και  παιχνίδι μνήμης  , το   γνωστό   memory! 



Φθινοπωρινές κατασκευές στον παιδικό σταθμό

Μετά  από  καιρό  , αγαπητοί  φίλοι  , επέστρεψα  για  να  σας  παρουσιάσω  μερικές  από  τις  κατασκευές   που  φτιάξαμε με τα παιδάκια  το Φθινόπωρο, στην τάξη μας: 


Γλαστρούλες για  φακές  
Υλικά  που χρησιμοποιήθηκαν :
μικρά ξυλάκια (από  γλωσσοπίεστρα)   για την διακόσμηση  της γλάστρας ,
Κανσόν χαρτί  για  την όψη γλάστρας
μικρό  πλαστικό μπουκαλάκι  κομμένο 

Σαλιγκάρια  
Υλικά  : Χάρτινα πιάτα , γκοφρέ  τετράγωνα χαρτάκια
κανσόν χαρτί και  οδοντογλυφίδες

Φθινοπωρινό δέντρο 
Φελλός  για  τον φράκτη
Αποτύπωμα παλάμης παιδιού
για  το δέντρο
και  αυτοσχέδιες  σφραγίδες  φυλλαράκια

Φθινοπωρινά  φύλλα  
Αληθινά φύλλα
κολοκυθόσποροι  για μάτια
άνθος  για  το στόμα 

Ομπρέλες
Το πάνω μέρος της ομπρέλας έγινε  με  νάυλον  σακούλα
που επέλεξαν τα παιδιά
και το χερούλι  με σπαστό καλαμάκι
Ουράνιο  Τόξο 
Κομμένο χάρτινο πιάτο
τα χρώματα του ουράνιου τόξου με ψηφίδες  πλαστικές
τα σύννεφα  με  γκρι κανσόν

Κλαδί  ελιάς 
Το κλαδί  με  χαρτόνι  κανσόν
τα φύλλα με αλουμινόχαρτο βαμμένο πράσινο
και οι ελιές με  το δακτυλικό  τύπωμα του παιδιού 

Μανιτάρι 
Μισό  χάρτινο πιάτο
βαμμένο με κόκκινη τέμπερα
γλωσσοπίεστρα  για  το  ποδαράκι  του
και  βαμβάκι  για τις άσπρες  βούλες  .
(Σημείωση)  : Την χειροτεχνία  αυτή πραγματοποίησε η κυρία  Ριμ
με τα παιδιά της τάξης μας.

Ένα παιδί ...ένα όνειρο....μια βιβλιοθήκη

Η  Σαββίνα  , παιδί  δημοτικού    από  την  Κάλυμνο   , εμφανίστηκε  στην εκπομπή   ΠΑΜΕ ΠΑΚΕΤΟ   με την  Βίκυ  Χατζηβασιλείου  ,   και  ζήτησε  να επικοινωνήσει  με  την  συγγραφέα  παιδικών  βιβλίων Αγγελική  Βαρελά  ...

Δείτε   τη  συνέχεια  στο παρακάτω βίντεο : 



Γραφτείτε  επίσης   μέλη    στην   ομώνυμη  σελίδα   στο facebook  

και   στηρίξτε το όνειρο  της Σαββίνας !!





Δείτε τον αντίκτυπο της αγάπης στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του παιδιού σε μια συγκλονιστική εγκεφαλική σάρωση.



 Τα παρηγορείτε για μια εκδορά στο γόνατο στη παιδική χαρά και τα καταφέρνετε να κοιμηθούν με ένα χαλαρωτικό νανούρισμα. Αλλά το να είστε μια στοργική, τρυφερή μητέρα, δεν ωφελεί μόνο στη συναισθηματική φροντίδα, αλλά παίζει και καθοριστικό ρόλο στον προσδιορισμό του μεγέθους του εγκεφάλου του παιδιού σας, λένε οι επιστήμονες.

 Συγκλονιστικό: Σύμφωνα με νευρολόγους η σημαντική διαφορά μεταξύ αυτών των δύο εγκεφάλων έχει μια πρωταρχική αιτία - ο τρόπος που αντιμετωπίστηκαν τα παιδιά από τις μητέρες τους

 Και οι δύο αυτές εικόνες είναι σαρώσεις του εγκεφάλου δύο τρίχρονων παιδιών, αλλά ο εγκέφαλος στα αριστερά είναι σημαντικά μεγαλύτερος, έχει λιγότερες κηλίδες και λιγότερο σκοτεινές περιοχές, σε σύγκριση με εκείνον στα δεξιά.

 

 Σύμφωνα με νευρολόγους, η διαφορά αυτή έχει μία σημαντική κύρια αιτία - τον τρόπο που το κάθε παιδί αντιμετωπίστηκε από τη μητέρα του.

Το παιδί με το συρρικνωμένο εγκέφαλο ήταν θύμα σοβαρής παραμέλησης και κακοποίησης.

 Σύμφωνα με την έρευνα που αναφέρθηκε από την εφημερίδα, ο εγκέφαλος στα δεξιά στερείται σε ανησυχητικό βαθμό μερικές από τις πιο θεμελιώδεις περιοχές που είναι παρούσες στην εικόνα στα αριστερά.

Οι συνέπειες αυτών των ελλείψεων είναι μεγάλες - το παιδί με το αριστερό μεγαλύτερο εγκέφαλο θα είναι πιο έξυπνο και πιο πιθανό να αναπτύξει την κοινωνική ικανότητα να συμπάσχει με τους άλλους.

 Αντίθετα, το παιδί με το συρρικνωμένο εγκέφαλο θα είναι πιο πιθανό να εθιστεί στα ναρκωτικά και να συμμετέχει σε βίαια εγκλήματα, να είναι αντικοινωνικό και πιθανότατα άνεργο.

Το παιδί αυτό είναι επίσης πιο πιθανό να αναπτύξει ψυχικά και άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας.

Ο καθηγητής Allan Schore, του UCLA, δήλωσε στην εφημερίδα Sunday Telegraph ότι αν ένα μωρό δεν αντιμετωπίζεται σωστά κατά τα δύο πρώτα χρόνια της ζωής του, αυτό μπορεί να έχει ουσιαστικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη του.

Επεσήμανε ότι τα γονίδια για διάφορες πτυχές της λειτουργίας του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών, δεν μπορούν να λειτουργήσουν.

Και, δυστυχώς, υπάρχει μια πιθανότητα να μην μπορέσουν να αναπτυχθούν ποτέ.

Αυτή η διαπίστωση έχει ανησυχητικές προεκτάσεις στα παραμελημένα παιδιά που έχουν ληφθεί από την κρατική πρόνοια μετά την ηλικία των δύο ετών.

 Φαίνεται, επίσης, ότι όσο πιο σοβαρή η αμέλεια της μητέρας, τόσο πιο έντονη είναι η ζημιά που μπορεί να γίνει.

 Οι εικόνες αναδεικνύουν και τις ανησυχητικές συνέπειες για τον κύκλο της παραμέλησης στην παιδική ηλικία - συχνά οι γονείς, οι οποίοι είχαν παραμεληθεί από τους δικούς τους γονείς, δεν έχουν αναπτύξει επαρκώς τον εγκέφαλό τους με αποτέλεσμα να παραμελούν κι εκείνοι με τη σειρά τους τα δικά τους παιδιά.

 Αλλά μια άλλη έρευνα στις ΗΠΑ έδειξε ότι ο κύκλος μπορεί να σπάσει με επιτυχία αν υπάρξει πρώιμη παρέμβαση και υποστήριξη σε αυτές τις οικογένειες.

 Η μελέτη συσχετίζεται με την έρευνα που κυκλοφόρησε νωρίτερα αυτό το έτος, που διαπίστωνε ότι τα παιδιά που έχουν λάβει αγάπη και στοργή από τις μητέρες τους νωρίς στη ζωή είναι πιο έξυπνα και μαθαίνουν πιο εύκολα.
Δείτε και την εξαιρετική σημασία του θηλασμού: Ωκυτοκίνη: Η  ορμόνη της αγάπης από τη μητέρα στο παιδί

Η μελέτη από παιδοψυχιάτρους και νευροεπιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον School of Medicine in Saint Louis, βρήκε ότι τα παιδιά σε σχολική ηλικία των οποίων οι μητέρες τους προσφέρουν πολύ στοργή νωρίς στη ζωή τους έχουν εγκεφάλους με μεγαλύτερο ιππόκαμπο, μια δομή – κλειδί - για τη μάθηση, τη μνήμη και την αντίδραση στο στρες.

 Η έρευνα ήταν η πρώτη που δείχνει ότι οι αλλαγές σε αυτή την κρίσιμη περιοχή της ανατομίας του εγκεφάλου των παιδιών σχετίζονται με την φροντίδα της μητέρας. 
Neurosciencenews.com.

" Η συντροφιά μας "



Το  κανάλι   4Ε   κάθε Κυριακή  17: 15  παρουσιάζει   την  παιδική  εκπομπή  " Η  συντροφιά  μας" , που περιλαμβάνει  κουκλοθέατρο, παιχνίδια , απλές συνταγές  μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής , σύντομη γνωριμία με την πανίδα και την χλωρίδα της πατρίδας μας, αλλά και συμβουλές  προς τους μικρότερους φίλους του σταθμού.
Το κανάλι  4Ε , λειτουργεί  και διαδικτυακά  . Πατήστε  πάνω στον σύνδεσμο για να συνδεθείτε .


Η δασκάλα με τη χρυσή καρδιά



 Τη θεωρούν μια μικρή ευεργέτιδα της περιοχής τους. Οι κάτοικοι της Κασσανδρείας Χαλκιδικής την αποκαλούν "η δασκάλα με τη χρυσή καρδιά " 
 Η αγάπη της για τον συνάνθρωπο , τα μικρά παιδιά και για την ιδιαίτερη πατρίδα της δεν περιορίζεται μόνο στα αισθήματά της, καθώς γίνονται πράξεις.

Η κ. Παναγιώτα Σταμπουλή έχει ξοδέψει ένα μεγάλο κομμάτι της περιουσίας της διαθέτοντάς το για το κοινωνικό σύνολο, ενώ πριν από λίγες ημέρες δώρισε σε αριστούχους μαθητές δημοτικού σχολείου τραπεζικά βιβλιάρια που περιείχαν χρηματικά ποσά.

Εργάστηκε 35 χρόνια ως δασκάλα σε δημοτικά σχολεία της Χαλκιδικής και της Θεσσαλονίκης. Η ίδια δεν μπόρεσε να κάνει οικογένεια, ούτε να γίνει μητέρα. Θεωρεί όμως δικά της παιδιά όσα πέρασαν από τις αίθουσες όπου δίδαξε κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής της σταδιοδρομίας.

Η συνταξιούχος εκπαιδευτικός Παναγιώτα Σταμπουλή τα τελευταία χρόνια κάνει δωρεές για το κοινό καλό, προσφέροντας μεταξύ άλλων ασθενοφόρα, πυροσβεστικά οχήματα, αλεξίσφαιρα γιλέκα σε αστυνομικούς και συμβατικά αυτοκίνητα σε Διευθύνσεις Ασφαλείας, ξοδεύοντας χιλιάδες ευρώ από την περιουσία της, την οποία έχει αποφασίσει να μοιραστεί με όσους έχουν πραγματική ανάγκη.

Η τελευταία πράξη ανθρωπιάς της κ. Παναγιώτας Σταμπουλή έλαβε χώρα την πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς, στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κασσανδρείας, όπου φοίτησε και η ίδια. Μετά τον αγιασμό παρέδωσε στους μαθητές και τις μαθήτριες που είχαν αριστεύσει πέρυσι, βιβλιάρια τραπέζης με χρηματικά ποσά ως έπαθλο για την απόδοσή τους.

«Εχω καταθέσει ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό στη σχολική επιτροπή και κάθε χρόνο οι τόκοι που μαζεύονται δίδονται στους αριστεύσαντες της ΣΤ' τάξης ως έπαθλό για την απόδοσή τους. Αυτό θα αποτελέσει νομίζω κίνητρο και για τα υπόλοιπα παιδιά, να διαβάζουν πε
ερισσότερο. Κάποια, μάλιστα, με πλησίασαν και μου έλεγαν "κι εγώ, κυρία Παναγιώτα, θα πάρω 10 του χρόνου". Φέτος, δύο αγόρια και δύο κορίτσια, τα οποία συγκέντρωσαν άριστα, βραβεύτηκαν, ενώ αρκετοί είναι και οι μαθητές που βγήκαν με 9» τόνισε η κ. Παναγιώτα Σταμπουλή στην «Espresso» και συνεχίζοντας πρόσθεσε:

«Σε αυτό το σχολείο ήμουν και εγώ μαθήτρια, ενώ υπηρέτησα πολλά χρόνια την εκπαίδευση από τη θέση της εκπαιδευτικού στα Σήμαντρα Χαλκιδικής. Εχω, λοιπόν, μια ιδιαίτερη ευαισθησία με τα παιδιά».

Αυτό που επιθυμεί είναι να βρεθούν κι άλλοι που θα ακολουθήσουν τα βήματά της: «Θα ήθελα οι πράξεις μου να βρουν μιμητές. Ολοι μπορούμε να κάνουμε κάτι, μεγάλο ή μικρό. Ετσι, θα βοηθήσουμε όσους συνανθρώπους μας το έχουν ανάγκη και ο κόσμος ίσως να γίνει καλύτερος και τα χαμόγελα να πολλαπλασιαστούν».

Τη δασκάλα με τη χρυσή καρδιά, που έχει κάνει σκοπό της ζωής της την προσφορά, ευχαρίστησε ο διευθυντής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κασσανδρείας Κώστας Παπαγιάννης, ο οποίος τόνισε ότι η κυρία Παναγιώτα Σταμπουλή αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, ενώ τη χαρακτήρισε εκπαιδευτικό - άνθρωπο, μακριά από υλικά αγαθά.

 

Τα έργα της κυρίας Παναγιώτας

Η κ. Παναγιώτα Σταμπουλή είναι συνταξιούχος εδώ και εννέα χρόνια. Ολο αυτό το διάστημα κάνει προσφορές, τη μία μετά την άλλη, γεγονός που της δίνει δύναμη, ενώ οι ευχαριστίες και η αγάπη που εισπράττει την κάνουν καλύτερο άνθρωπο. Με δικά της χρήματα έχει δωρίσει από ασθενοφόρο μέχρι αλεξίσφαιρα γιλέκα σε αστυνομικούς:

«Τον Αύγουστο του 2008 πρόσφερα ένα ασθενοφόρο το οποίο λειτουργεί και ως κινητή μονάδα διασωλήνωσης στο Κέντρο Υγείας Κασσανδρείας. Η μονάδα εξυπηρετεί κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ένα εκατομμύριο κόσμο (ντόπιους, κατοίκους γειτονικών περιοχών καιτουρίστες). Λίγους μήνες μετά προσέφερα μηχανολογικό εξοπλισμό στους εθελοντές πυροσβέστες της Χαλκιδικής ως δείγμα αναγνώρισης της προσφοράς τους, ενώ στο τέλος του 2009 έκανα δωρεά στην πυροσβεστική υπηρεσία Χαλκιδικής ένα περιπολικό - ανακριτικό όχημα 4x4. Το όχημα αυτό έχει πενταμελές πλήρωμα, παίρνει 500 λίτρα νερό και μπορεί να ανέβει την πιο ψηλή κορυφή βουνού για να προλάβει και να σβήσει γρήγορα τις φωτιές».

Οι δωρεές της όμως δεν τελειώνουν εδώ. Πέρυσι έδωσε χρήματα για να αγοραστούν 18 αλεξίσφαιρα γιλέκα για τους άνδρες της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. στον νομό Χαλκιδικής, ενώ δωρεά της είναι και ένα συμβατικό αυτοκίνητο για τις ανάγκες της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης. Τέλος, τον Μάρτιο του 2012 πρόσφερε άλλα 35 αλεξίσφαιρα γιλέκα στους αστυνομικούς της Κεντρικής Μακεδονίας.

Η γλυκιά δασκάλα, μεταξύ άλλων, έχει τιμηθεί για την προσφορά της από τον Δήμο Κασσάνδρας, τον Ροταριανό Ομιλο Θεσσαλονίκης, τη Πυροσβεστική Υπηρεσία, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, την Ελληνική Αστυνομία, ενώ έχει δεχθεί συγχαρητήρια επιστολή του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια και έχει προταθεί για το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών.


ΕΥΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ
www.espressonews.gr

Αναδημοσίευση  : Ορθόδοξη Γυναίκα

Σημ.   " Μπόμπιρες εν δράσει.."   
Να ένα σωστό πρότυπο  δάσκαλου και εκπαιδευτικού , που έχει τόσο έντονο το πνεύμα της προσφοράς και της φιλανθρωπίας!
Είθε να την μιμηθούν κι άλλοι! 

Επιθετικότητα στο περιβάλλον εργασίας.




Αγαπητοί φίλοι, σήμερα  θέλω να σας  παρουσιάσω ένα  ιστολόγιο που συνάντησα στον κυβερνοχώρο , που καταπιάνεται   με την  εργασιακή επιθετικότητα , ψυχολογική βία  , αγένεια , χονδροκοπιά , μειωτικά σχόλια    του θύτη απέναντι στο θύμα , στο περιβάλλον εργασίας  και φέρει τον τίτλο :     " ...Αυτοί που μπορούν...(γιατί δεν πρέπει να πληγώνει ο εργασιακός χώρος )  " 
Συγκεκριμένα  η κάτοχος  του ιστολογίου , Ερατώ αναφέρει :   

*Το φαινόμενο που εξετάζουμε εδώ δεν έχει επαρκές όνομα στη χώρα μας γι αυτό είναι και δύσκολο να αναφερθεί κανείς σε αυτό .
*Εκφοβισμός, ψυχολογική βία , κακοήθης συμπεριφορά, ηθική παρενόχληση, εργασιακή ψυχολογική κακομεταχείριση, είναι μερικά από τα ονόματα που δίνουν όσοι θέλουν να μιλήσουν για το θέμα αυτό.
*Οι αγγλόφωνες χώρες χρησιμοποιούν την φράση workplace bullying , μια και η λέξη bullying χρησιμοποιείται από παλιά για να περιγράψει την ψυχολογική ή και σωματική βία στα σχολεία από τους "ψευτοπαλικαράδες"(bullies). Έτσι χρησιμοποιήθηκε ο ίδιος όρος για να περιγράψει την ψυχολογική βία στο χώρο εργασίας.
Η φράση "εργασιακή ψυχολογική κακομεταχείριση" είναι αρκετά σαφής για να περιγράψει το φαινόμενο και παράλληλα πολύ κοντά στην αγγλική workplace bullying.
*Το φαινόμενο μπορεί να μην είναι πολύ γνωστό και να μην έχει ακριβές όνομα, όμως υπάρχει και ανθεί στις επιχειρήσεις , ιδιωτικές και δημόσιες.
*Οι ειδικοί λένε ότι συμβαίνει πιο συχνά σε χώρους εργασίας όπου οι αντικειμενικές συνθήκες είναι ευνοϊκές για τους εργαζόμενους! " 

Δείτε και ένα σχετικό βίντεο :

Ίσως κάτι  να σας  θυμήσει ..






Τα 10 καλύτερα παιδικά βιβλία σύμφωνα με τον Χρήστο Δημόπουλο



Ο άνθρωπος που έχει συνδεθεί με την παιδική ηλικία όσο κανένας άλλος, ο παρουσιαστής που κρατά συντροφιά σε μικρά αλλά και μεγάλα παιδιά από την κρατική τηλεόραση με την εκπομπή «Ουράνιο Τόξο», o «μεγάλος» που συνομιλεί με τα παιδιά σα να είναι κι αυτά «μεγάλοι» έχει καταφέρει να αποδείξει ότι κατέχει τη «μυστική συνταγή» για την αγάπη των παιδιών.
Απόδειξη η αθρόα αποστολή γραμμάτων στην εκπομπή, από παιδιά που επιθυμούν διακαώς να βρεθούν έστω και για λίγη ώρα στο «Ουράνιο Τόξο». Φυσικά εκτός από τα μικρά σε ηλικία παιδιά υπάρχουν και όσοι μένουν για πάντα παιδιά, ενήλικες οι οποίοι μεγάλωσαν με την εκπομπή και εξακολουθούν να τη βλέπουν.
Ποιος είναι όμως στην πραγματικότητα ο Χρήστος Δημόπουλος; Ο σύγχρονος παραμυθάς; Γιός του σκηνοθέτη Ντίνου Δημόπουλου και με  μητέρα και θείους ηθοποιούς στο Εθνικό Θέατρο, ο Χρήστος ήθελε να ασχοληθεί με την υποκριτική. Στην πορεία όμως η Αρχιτεκτονική ήταν που τον δελέασε περισσότερο και κατέληξε να κάνει τις ανάλογες σπουδές στην Αγγλία. Ωστόσο συνειδητοποίησε σύντομα ότι η αυστηρότητα και οι «κανόνες» ήταν κάτι με το οποίο ο ίδιος δύσκολα θα συμβιβαζόταν. Σπούδασε Γραφιστική και στη συνέχεια εργάστηκε ως εκφωνητής ειδήσεων στην ΕΡΤ. Από εκεί μετακινήθηκε στο παιδικό πρόγραμμα του σταθμού όπου ανέλαβε την παρουσίαση του «Ουράνιου Τόξου» και μας κρατά συντροφιά με τις ζωγραφιές και τις κατασκευές που μας παρουσιάζει.
Στην εκπομπή η δημιουργική απασχόληση είναι το ζητούμενο και οι κατασκευές και κάθε είδους χειροτεχνίες, έχουν τον πρώτο λόγο. Φυσικά υπάρχουν και οι φορές που το «έργο» δεν ολοκληρώνεται όπως θα έπρεπε, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία αφού σκοπός της εκπομπής είναι η χαρά της δημιουργικής δράσης.
Ο Χρήστος Δημόπουλος γνωρίζει καλά ότι είναι δύσκολη υπόθεση να διατηρήσει κάποιος την παιδική του αθωότητα. Για το λόγο αυτό αποφάσισε να μας βοηθήσει να έρθουμε σε επαφή με την παιδική μας ψυχή, με τα παρακάτω βιβλία:
1 Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ του ΑΝΤΟΥΑΝ ΝΤΕ ΣΕΝΤ ΕΞΠΕΡΙ
2 ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ της ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ ΔΕΛΤΑ
4 Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΗΣ ΒΑΓΙΑΣ της ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ
5 Ο ΜΙΚΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΣ του ΡΕΝΕ ΓΚΟΣΙΝΙ
6 ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΜΑΓΟΥ του ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΝΤΟΥ
7 Ο ΜΑΣΤΡΟΠΟΛΥΞΕΡΟΣ ΚΙ Η ΠΑΛΙΟΠΑΡΕΑ του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ
8 Ο ΤΡΙΓΩΝΟΨΑΡΟΥΛΗΣ του ΒΑΓΓΕΛΗ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
9 ΝΙΑΟΥ της ΣΟΦΙΑΣ ΖΑΡΑΜΠΟΥΚΑ
10 ΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΣΙΡΚΟ ΤΟΥ ΧΟΥΑΝ ΜΙΡΟ της ΦΙΛΙΑΣ ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ
Έχει γράψει και ο ίδιος ένα βιβλίο «Το Καλοκαίρι Με ΤοΧρήστο» που περιέχει οδηγίες για απλές αλλά δημιουργικές κατασκευές.

Αυτισμός : Πως να αναγνωρίσετε τα πρόωρα σημάδια (βίντεο)



Το video έχει παραχθεί από την Howcast.com και έχει μεταφραστεί από την κα Άννα Μπροκάκη λογοθεραπεύτρια  ikid. www.ikid.gr.
Το βίντεο που ακολουθεί αναφέρεται στις δυσκολίες που παρουσιάζουν τα παιδιά με αυτισμό σε πολύ μικρή ηλικία. Είναι κάποια σημάδια που καλό θα ήταν να έχουν υπόψη οι γονείς για . Προσοχή, αυτό δε σημαίνει ότι αν το παιδί έχει κάποιο από αυτά τα χαρακτηριστικά, ότι βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού!

Καλό θα ήταν να μην είστε υπερβολικοί κατά την παρατήρηση του παιδιού και καταλήξετε σε λάθος συμπεράσματα. Η διάγνωση του αυτισμού πραγματοποιείται μόνο από ειδικούς.

www.ikid.gr

Η τηλεόραση εμποδίζει τα παιδιά να αναπτύξουν σωστή ομιλία



Κολοβέα Κέλλυ - Λογοθεραπεύτρια
Ιστοσελίδα   Λόγου Θεραπεία
facebook


Η τηλεόραση επηρεάζει αρνητικά την σωστή ανάπτυξη της ομιλίας των νηπίων. Αυτό κυρίως συμβαίνει διότι μειώνει τον δημιουργικό χρόνο που περνούν είτε με τους γονείς είτε με συνομηλίκους τους. Το γεγονός ότι δεν υπάρχει αυτού του είδους η αλληλεπίδραση επιβραδύνει την εξοικείωση τους με την γλώσσα καθώς μπροστά στην τηλεόραση γίνονται παθητικοί δέκτες.
Σύμφωνα με έρευνα που έχει διεξαχθεί με επικεφαλή τον επιστήμονα Δημήτρη Χρηστάκη, η πολύωρη έκθεση στην τηλεόραση έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση της ομιλίας αλλά και την διάσπαση προσοχής.
Για την υλοποίηση της παραπάνω έρευνας, οι επιστήμονες εξέτασαν 329 παιδιά, ηλικίας από 2 ετών έως 4 χρονών. Τα παιδιά που συμμετείχαν στην έρευνα συνδέονταν κάποιες μέρες τον μήνα με ψηφιακές συσκευές. Η έρευνα διήρκησε 2 χρόνια και οι συσκευές κατέγραφαν όλα όσα τα παιδιά άκουγαν ή έλεγαν τις συγκεκριμένες  ημέρες.
Η έρευνα έδειξε ότι για κάθε ώρα που τα παιδιά παρακολουθούσαν τηλεόραση άκουγαν τουλάχιστον 770 λέξεις λιγότερες συγκριτικά με αυτές που θα άκουγαν από την αλληλεπίδραση με τους γονείς τους.
O Dr. Gross επικεφαλής βρετανικής μελέτης, αποκάλυψε ότι το 22% των αγοριών και το 13% των κοριτσιών αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ανάπτυξη της ομιλίας τους  αλλά και στην κατανόηση. Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα ποσοστό μεγαλύτερο του 25% των οικογενειών έχει ανοιχτή την τηλεόραση στο σπίτι είτε αρκετές ώρες είτε όλη μέρα. 
Ο Διάλογος με τους γονείς διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της ομιλίας των παιδιών και δεν μπορεί να αποκατασταθεί από τα διάφορα ηλεκτρονικά μέσα. Οι γονείς είναι απαραίτητο να ασχολούνται δημιουργικά με τα παιδιά τους και να μην τα αφήνουν να βλέπουν πολλές ώρες τηλεόραση ή να παίζουν με ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Η κρίσιμη ηλικία για την ανάπτυξη της ομιλίας των παιδιών είναι από 1,5 ετών έως 5 ετών. Σε αυτό το διάστημα τα παιδιά πρέπει να δέχονται πληθώρα γλωσσικών ερεθισμάτων.
Από την πρώτη στιγμή που γεννιέται ένα παιδί ο γονιός είναι απαραίτητο να του μιλάει έτσι ώστε να δημιουργηθεί στο παιδί το κίνητρο να μιμηθεί τους γονείς του.
Δεν αφήνουμε ποτέ ένα παιδί πολλές ώρες εκτεθειμένο στην τηλεόραση για να ηρεμήσουμε εμείς. Αντιθέτως, παίζουμε με το παιδί, του διαβάζουμε βιβλία, πάμε βόλτες και συζητάμε μαζί του, το βοηθάμε να αναπτύξει όλες του τις δεξιότητες.

Ο χρόνος με το παιδί είναι πολύτιμος… μην τον αφήνετε να πηγαίνει χαμένος…


Ρούχα και Σχολικά - Προτιμώ Ελληνικά!





Για τα παιδιά μας: "Ρούχα & σχολικά, προτιμώ ελληνικά"
Μέρες που είναι αξίζει μια υπενθύμηση: Για το καλό όλων μας! Με το μήνυμα "ΡΟΥΧΑ και ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΟΤΙΜΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ" το "ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ -Καταναλώνουμε ό,τι Παράγουμε" και η ιστοσελίδα του... protimoellinika.gr ξεκίνησαν πέρυσι τέτοια εποχή μια καμπάνια απευθυνόμενοι πρός τους σχεδόν 1.500.000 μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων όλης της χώρας και τους γονείς τους να ... προτιμήσουν τα απαραίτητα για το σχολείο από τον ...τόπο τους! 
Να προτιμήσουν "Ελληνικά"! Φόρμες, παπούτσια, τσάντες, μολύβια, γόμες, χάρτες, παιγνίδια,δώρα.Ακόμα και στα είδη κυλικείου υπάρχει το ελληνικό!

Έχει αναφερθεί από τους ειδικούς ότι αν υποκαταστήσουμε το 20% των εισαγόμενων αγαθών με ντόπια, θα «πέσουν» στην ελληνική οικονομία κάπου 10 δις ευρώ τον χρόνο. Με το ποσό αυτό θα μπορούσαν π.χ. να καλυφθούν οι συνολικές δαπάνες (αμοιβές, ασφαλιστικές εισφορές κλπ) 600.000 νέων θέσεων εργασίας

Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είναι μια καλή ευκαιρία για να ξεκινήσουμε κάτι καλό : Από τα παιδιά μας, για τα παιδιά μας!

Ως πολίτες της Ελλάδας,ως καταναλωτές μπορούμε να βοηθήσουμε την οικονομία μας, τους εαυτούς μας και τους συμπολίτες μας, για να σώσουμε τις δουλειές μας, για να φτενάρουμε τον κατήφορο, να αρχίσουμε μια νέα προσπάθεια με τις δικές μας μικρές δυνάμεις. Για να πάρουμε μια ιδέα της αρνητικής καταναλωτικής συμπεριφοράς μας, αρκεί να σημειώσουμε ότι μέχρι το 2009 τα χρήματα που πληρώναμε για εισαγωγές ήταν τριπλάσια από αυτά που εισπράτταμε από τις εξαγωγές μας, κατά τους ειδικούς.

Ήδη όπως έχουν καταγράψει έρευνες υπάρχει στροφή του ελληνικού καταναλωτικού κοινού στα ελληνικά προιόντα τον τελευταίο χρόνο με βασικό κίνητρο αυτής της επιλογής τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας και την καταπολέμηση της ανεργίας.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας (Καθημερινή) πάνω από 1 στους 3 καταναλωτές και συγκεκριμένα το 36,07% ξεκίνησε να αγοράζει ελληνικά προϊόντα -υπό την έννοια του να τα προτιμά έναντι των εισαγόμενων- εντός του τελευταίου χρόνου. Από το παραπάνω ποσοστό το 12,91% έχει στραφεί στα ελληνικά προϊόντα μόλις τους τελευταίους έξι μήνες. Το υπόλοιπο, πάντως, ποσοστό, το 63,93% αγοράζει ελληνικά προϊόντα εδώ και πολλά χρόνια.

Η επιστροφή στα ελληνικά προϊόντα φαίνεται, μάλιστα, να μην έχει συγκυριακό χαρακτήρα, κατά  την έρευνα. Το 93% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα συνεχίζουν να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα και στο μέλλον, ενώ το 79% δηλώνει ότι στο μέλλον θα αγοράζει ακόμη περισσότερα ελληνικά προϊόντα. Η αύξηση των πωλήσεων των ελληνικών προϊόντων φαίνεται ότι επαφίεται στον... πατριωτισμό των Ελλήνων. Κι αυτό διότι σύμφωνα με την έρευνα το 83,37% πιστεύει ότι όταν αγοράζει τα ελληνικά προϊόντα στηρίζει την ελληνική οικονομία και το 80,33% θεωρεί ότι συμβάλλει στη μείωση της ανεργίας.(Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον κ. Γεώργιο Μπάλτα, καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και τον κ. Προκόπη Θεοδωρίδη, επίκουρο καθηγητή του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας).

Αξίζει λοιπόν να δώσουμε μια ακόμα ευκαιρία και στις ντόπιες επιχειρήσεις που μπορεί παλιοτερα να μην ήταν τόσο ανταγωνιστικές, αλλά τώρα χρειάζονται μια μικρή ώθηση για να απογειωθούν- υπάρχουν προυποθέσεις. Ο καθένας μας, έχει επισημανθεί από στελέχη του Κινήματος Πολιτών, μπορεί να βρει στα όρια των καταναλωτικών του επιλογών το made in Greece!. Πρέπει, ωστόσο, να προσπαθήσουμε να επηρεάσουμε τις επιλογές μας με τα θετικά μηνύματα - συνθήματα : "Καταναλώνουμε ό,τι Παράγουμε", "Ρούχα και σχολικά - Προτιμώ Ελληνικά".

Μπορούμε!

Ανακοίνωση για bazaar












Ο Σύλλογος Συμπαραστάσεως Κρατουμένων «Ο Ονήσιμος» διοργανώνει χριστουγεννιάτικο bazaar προς ενίσχυση των σκοπών και των δράσεών του. Όσοι επιθυμούν να συμβάλουν προσφέροντας κάποιο από τα κάτωθι αντικείμενα παρακαλούνται να επικοινωνήσουν με τα γραφεία του Συλλόγου μας από Δευτέρα έως Παρασκευή και από τις ώρες 09:00-16:00.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
      · Πίνακες ζωγραφικής και κεντητούς
      · Είδη διακόσμησης
      · Κεραμικά και μικρογλυπτά
      · Κεριά
      · Χειροποίητα είδη
      · Θρησκευτικές εικόνες
      · Κούκλες και λούτρινα
      · Χειροποίητα κοσμήματα και φο μπιζού
      · Χριστουγεννιάτικα στολίδια
                                                             
                                                                                         Ευχαριστούμε πολύ!

      Ο Ονήσιμος

Αγαπητοί φίλοι, ας  διαδώσουμε αυτήν την ανακοίνωση  στις σελίδες μας  , αλλά και στο περιβάλλον μας.
Είναι μια προσπάθεια, που αξίζει να την στηρίξουμε!
Καλή συνέχεια!