Σκατζόχοιρος

Λαϊκό παραμύθι

Η μέλισσα, ο σκατζόχοιρος, η αράχνη και η χελώνα

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια μάνα που είχε τέσσερα παιδιά.
Τα μεγάλωνε με πολύ αγάπη και τρυφερότητα.
Όταν ήλθε ο καιρός τους τα καλοπάντρεψε. Πέρασαν όμως τα χρόνια και η μάνα που είχε μείνει μόνη της αρρώστησε και έστειλε να φωνάξουν τα παιδιά της να τα αποχαιρετήσει και να τους δώσει την ευχή της, μήπως και δεν προλάβει και φύγει έτσι από την ζωή.

Όμως όλα της τα παιδιά προφασίστηκαν πως είχαν δουλειά και πως θα πήγαιναν αργότερα να δουν την μητέρα τους. Έτσι η μάνα μόνη της κι αβοήθητη, δίχως να προλάβει να δώσει στα παιδιά της την ευχή της.

Το πρώτο της παιδί, που την ώρα που πέθαινε η μάνα του είχε πάει να τρυγήσει, έγινε μέλισσα και μια ζωή τρυγάει και τον κόπο της τον τρώμε με βούτυρο πάνω στο ψωμί μας.

Το άλλο που εκείνη την ώρα κάρφωνε κάτι καρφιά, όλα τα καρφιά φύτρωσαν στην πλάτη του και από τότε έγινε σκατζόχοιρος.

Η κόρη της που εκείνη την στιγμή ύφαινε στον αργαλειό της  έγινε η αράχνη.

Τέλος, η τέταρτη, το μικρότερο παιδί της , που ήταν εκείνη την στιγμή σκυμμένη πάνω στην σκάφη της και έπλενε έγινε η γνωστή σε όλους μας χελώνα και την σκάφη της την κουβαλάει αιώνια.

paidika.gr





Σήμερα πραγματοποιήσαμε αυτή την χειροτεχνία με θέμα τον σκατζόχοιρο.
Τα αγκάθια έγιναν με τύπωμα των μικρών δαχτύλων των παιδιών με πορτοκαλί νερομπογιά.
Το σώμα του με καφέ κανσόν , το μάτι του, από αυτά που κυκλοφορούν στην αγορά.
Η μουσούδα του τονίστηκε με μια μικρή δαχτυλιά με μαύρη μπογιά .
Και η φωλιά του , για την χειμερία νάρκη, με αληθινά φύλλα..

Δεν είναι πολύ όμορφα τα σκατζοχοιράκια μας;;


13 σχόλια:

Μουσική προ-ΠΑΙΔΕΙΑ ''Η Ροδούλα και τα μουσικά της αστεράκια'' είπε...

Όχι μόνο όμορφος ο σκαντζόχοιρός σας καρπαθάκι μου, αλλά υπέροχος!!! Μπράβο σας.
Και το παραμύθι πολύ καλό!
Υ.Γ.
Πέρασε από το blog μου κάτι σου έχω καρπαθάκι μου!
Φιλιά

Φιλία είπε...

Τι όμορφο σκαντζοχοιράκι! θα το κάνω με τη μικρή μου εγγονή.
Καλή σου μέρα

Lampros Lampinos είπε...

Αγαπητή Καρπαθάκι,
καλώς σε βρήκα στο μπλογκ σου... μ'αρέσει η δραστηριότητα των μπόμπιρων, και χαίρομαι που θα γίνω κι εγώ αναγνώστης στο μπλόγκ σου.
Επί τη ευκαιρία, χάρηκα που σου άρεσε το δικο μου μπλογκ..
Γεια χαρά
Λαμπρος

Rena είπε...

Glika ta skatzoxirakia!

mary's crafts είπε...

Kαρπαθακι μου, καλως σε βρηκα! Μολις ειδα το ονομα σου κατι ενιωσα μεσα μου!!!!! Να κι αλλη μια Δωδεκανησια, λεω! Ετσι μπηκα στο σπιτακι σου, θαυμασα το σκατζοχοιρακι σου, διαβασα και το πραμυθι που ειναι πολυ ωραιο! Εγω ειμαι απο Ροδο! Σε χαιρετω και θα τα ξαναπουμε συντομα!!

~ Fotini Theoharidi ~ είπε...

@ Ροδούλα, σε ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σου λόγια !!
Πράγματι το παραμύθι μου άρεσε και εμένα πάρα πολύ, όπως μου αρέσουν όλα τα λαϊκά παραμύθια!
Καλή συνέχεια και καλό Σ/Κ!

~ Fotini Theoharidi ~ είπε...

@ Φιλία, χαίρομαι, που σου άρεσε το σκατζοχοιράκι μας!
Θα χαρώ να δω και το σκατζοχοιράκι που θα φτιάξεις με την εγγονή σου!
Να είσαι καλά!

~ Fotini Theoharidi ~ είπε...

@ lampros lampinos, καλώς ήρθες στο μπλογκ μου και σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου!
Είναι ευχάριστο να βλέπεις ότι τα γραφόμενα σου ή οι κατασκευές σου αρέσουν και σε άλλους μπλογκόφιλους !
Καλή Δύναμη και εσύ στο έργο σου, με τα παιδιά στο σχολείο!

~ Fotini Theoharidi ~ είπε...

@ rena, χαίρομαι που σου άρεσαν τα σκατζοχοιράκια μας!
Και στα παιδιά άρεσαν πολύ, ιδιαίτερα δε, άρεσε να επαναλαμβάνουν αυτήν την περιέργη ηχητικά λεξούλα!
Καλό Σαββατοκύριακο!

~ Fotini Theoharidi ~ είπε...

@ mary's crafts, Ροδιτάκι, καλώς ήρθες από το μπλογκ μου!
Πολύ χαίρομαι , που συναντώ στην μπλογκογειτονιά μια Δωδεκανήσια blogger!
Πολύ όμορφα τα έργα σου, συγχαρητήρια!
Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις!

{Marianna} είπε...

Αγαπώ αυτό το παραμύθι!!! Ήταν σε ένα απίστευτα όμορφα εικονογραφιμένο βιβλίο που διάβαζα όταν ήμουν μικρή!
Καλό σκ! :)

fotolabida maria είπε...

ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΑΚΙ ΜΙΑ ΓΛΥΚΑ!!!!!
ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!!!!!

KaPaworld είπε...

Τι θλιβερή ιστορία...τί υπέροχα τα σκατζοχοιράκια σας!!!! Μπράβο για την δημιουργικότατη και την εμπνευσμένη σου δουλειά!!